Περισσότερα
ΔΡΑΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ:
«ΕΡΕΥΝΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Β’ ΚΥΚΛΟΣ»
«ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ» (ΕΠΑνΕΚ)
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ)
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων στους τομείς
Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΕΥΔΕ ΕΤΑΚ)
Τίτλος Έργου:
Ένας Ευφυής Σύμβουλος Πρόβλεψης ΤΙΤΛΟΣ της Αντιληπτικής Ποιότητας στη
Δημοσιογραφία
ΑΚΡΩΝΥΜΙΟ iQJournalism
ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΡΓΟΥ Τ2ΕΔΚ-04616
Η ταχεία ανάπτυξη των νέων μέσων επικοινωνίας σε συνδυασμό με την έκρηξη των κοινωνικών δικτύων έχουν αλλάξει δραματικά το μοντέλο βάσει του οποίου οι μιντιακοί οργανισμοί δημοσιεύουν το περιεχόμενό τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο το ακροατήριο καταναλώνει τις ειδήσεις. Η διαρκής αξιολόγηση των δημοσιογραφικών άρθρων μέσω των αλληλεπιδράσεων των χρηστών, έχει επηρεάσει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων μέσα στις αίθουσες σύνταξης, μετατρέποντας τις επισκέψεις (clicks), τις κοινοποιήσεις (shares) και τη δέσμευση (engagement) των χρηστών σε βασικές ποσοτικές παραμέτρους αξιολόγησης της επιτυχίας ενός δημοσιεύματος. Στο σημείο αυτό προκύπτει και η συνεισφορά του προτεινόμενου έργου, καθώς -μέχρι στιγμής- δεν υπάρχουν σαφείς κανόνες και εργαλεία για τη βέλτιστη συγγραφή ενός κειμένου που προορίζεται για το διαδίκτυο, ένα φαινόμενο που οδηγεί συχνά σε τεχνικές “ψαρέματος κλικ” και σε ψευδείς ειδήσεις που επιτυγχάνουν μόνο τη στιγμιαία απόσπαση της προσοχής του αναγνώστη και συχνά την δυσαρέσκειά του.
Τα τελευταία χρόνια στο Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών έχει γίνει σημαντική έρευνα πάνω στην αντιληπτική ποιότητα (perceived quality) των δημοσιογραφικών άρθρων, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κρίση και την ικανοποίηση του αναγνώστη. Έχει συλλεχθεί ένας πολύ αριθμός δημοσιευμάτων με ταυτόχρονη καταγραφή της συμπεριφοράς και της αξιολόγησης του αναγνώστη σε αυτά, ενώ τεχνικές ανάλυσης κειμένου και μηχανικής μάθησης προσπαθούν να βρουν συσχέτιση μεταξύ των χαρακτηριστικών ενός άρθρου και της αξιολόγησης του αναγνώστη. Τα αρχικά ευρήματα φανερώνουν ότι η πολικότητα, η έκταση του άρθρου, η αναλογία κειμένου-εικόνων και οι ακόλουθοι (Followers) του δημοσιογράφου επηρεάζουν, μεταξύ άλλων, την αντιληπτική ποιότητα των δημοσιευμάτων. Έχοντας ως αφετηρία την ήδη πραγματοποιηθείσα έρευνα και το σχετικό θεωρητικό υπόβαθρο, η παρούσα πρόταση φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα καινοτόμο προϊόν για την ελληνική αγορά των MME, μια Ευφυή Πλατφόρμα Συγγραφής Δημοσιογραφικών κειμένων, η οποία θα καθοδηγεί τους συντάκτες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την αναμενόμενη επιτυχία, αλλά και την ποιότητα του κειμένου τους, θέτοντας ορισμένους βασικούς στόχους, όπως η βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου αποτελέσματος, η ενίσχυση της διάδοσης των δημοσιογραφικών κειμένων και η εξέλιξη της μηχανικής μάθησης στο πεδίο της αντιληπτικής ποιότητας του δημοσιογραφικού λόγου.